School-based Physical Activity Opportunities: Perceptions of Elementary School Parents, Teachers, and Administrators
Mots-clés :
Pedagogical, Cultural, PhilosophicalRésumé
The aim of this paper is to examine the perceptions of elementary school parents, teachers, and administrators concerning access to and opportunities for physical activity within school environments. Participants from ten public schools in western Canada completed a modified version of a physical activity school settings survey. Results indicated agreement around the adequate use of the built environment and parental involvement in connection with the promotion of school-based physical activity. However, when asked about the effectiveness of school policies and practices associated with opportunities for physical activity, mean group scores of were significantly different (F (2, 34) = 12.54, p < .05). Thus, elementary schools intending to maximize physical activity opportunities may need to regularly connect parents to the policies and practices related to these opportunities. This partnership could encourage students to value school-based physical activity and, in turn, help them achieve recommended daily physical activity levels
Cette étude examine les perceptions de parents, d’enseignants et de gestionnaires de l’élémentaire sur l’accès aux équipements scolaires et sur les occasions de s’adonner à la pratique d’activité physique dans l’environnement d’une école. Les participants de dix écoles publiques de l’Ouest canadien ont répondu à une version modifiée d’un sondage sur l’activité physique en milieu scolaire. Les résultats ont fait ressortir un consensus entre les trois groupes (parents, enseignants, gestionnaires) sur l’usage adéquat des équipements et à l’engagement parental dans la promotion de l’activité physique en milieu scolaire. Par contre, les résultats moyens des trois groupes à la question sur l’efficacité des politiques et pratiques de l’école relativement aux occasions de pratique d’activité physique différaient significativement (F (2, 34) = 12.54, p < .05). Par conséquent, les écoles élémentaires qui veulent maximiser les occasions de pratique d’activité physique auraient avantage à faire participer les parents aux politiques et pratiques qui encadrent ces occasions de pratqiue. Un tel partenariat inciterait les élèves à valoriser davantage l’activité physique à l’école et les aiderait du même coup à atteindre les taux d’activité physique quotidienne recommandés.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Canada License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after publication, while providing bibliographic details that credit PHENex (See The Effect of Open Access).