Engaging South-Asian female adolescents in secondary physical education: A culturally-relevant approach
Mots-clés :
South-Asian, female, adolescent, engagement, culturally-relevant, physical educationRésumé
The South-Asian (SA) population constitutes the largest visible minority group in Canada; yet little Canadian research has examined gender and culture in physical education (PE) and strategies to increase PE participation among SA female adolescents. The lack of teacher training on culturally-relevant PE may cause PE teachers to perpetuate Western norms and ideals as being the most desirable. Based upon the theory of culturally-relevant PE, an in-depth literature review, and the authors’ teaching experiences, this paper examined the challenges to PE participation of SA female adolescents and proposes a framework as a set of strategies to help engage minority female adolescents (especially SA) in PE. The components of this framework include: a supportive learning environment; student-centred programming; alternative instructional models; authentic tasks and assessment; school, family, and community partnerships; and culturally-relevant pedagogy. This paper may support teachers’ efforts to increase SA female adolescents’ participation and enjoyment in school PE.
Résumé
La population sud asiatique est la plus grande minorité visible au Canada; cependant peu de recherches au Canada ont étudié le genre et la culture en éducation physique auprès de cette population ni les stratégies pour accroître la participation à l’éducation physique des adolescentes de cette minorité. Le manque de formation des enseignants axée sur une éducation physique adaptée à la culture serait la cause de la perpétuation des normes et idéaux occidentaux comme étant les plus désirables en éducation physique. En se basant sur une théorie de l’éducation physique adaptée à la culture, une revue de littérature approfondie et sur l’expérience d’enseignement de ses auteurs, cette étude décrit les défis touchant la participation à l’éducation physique d’adolescentes sud asiatiques et propose un cadre de référence sous forme d’un ensemble de strategies pour favoriser l’engagement d’adolescentes des minorités en éducation physique, et particulièrement les sud asiatiques. Les éléments de ce cadre de référence sont les suivants: un environnement d’apprentissage soutenant; une programmation centrée sur l’élève; des modèles alternatifs d’enseignement; des tâches d’apprentissage et une évaluation authentique; des partenariats avec l’école, la famille et la communauté; une pédagogie adaptée à la culture. Cette étude peut appuyer les efforts d’enseignants visant à augmenter la participation d’adolescentes sud asiatiques à l’éducation physique de même que leur plaisir.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Canada License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after publication, while providing bibliographic details that credit PHENex (See The Effect of Open Access).