Engaging South-Asian female adolescents in secondary physical education: A culturally-relevant approach

Auteurs-es

  • Sarah Ruso Peel Alternative School North, Peel District School Board, Ontario
  • Chunlei Lu Brock University
  • Nancy Francis Brock University

Mots-clés :

South-Asian, female, adolescent, engagement, culturally-relevant, physical education

Résumé

 

The South-Asian (SA) population constitutes the largest visible minority group in Canada; yet little Canadian research has examined gender and culture in physical education (PE) and strategies to increase PE participation among SA female adolescents. The lack of teacher training on culturally-relevant PE may cause PE teachers to perpetuate Western norms and ideals as being the most desirable. Based upon the theory of culturally-relevant PE, an in-depth literature review, and the authors’ teaching experiences, this paper examined the challenges to PE participation of SA female adolescents and proposes a framework as a set of strategies to help engage minority female adolescents (especially SA) in PE. The components of this framework include: a supportive learning environment; student-centred programming; alternative instructional models; authentic tasks and assessment; school, family, and community partnerships; and culturally-relevant pedagogy. This paper may support teachers’ efforts to increase SA female adolescents’ participation and enjoyment in school PE. 

 

Résumé

La population sud asiatique est la plus grande minorité visible au Canada; cependant peu de recherches au Canada ont étudié le genre et la culture en éducation physique auprès de cette population ni les stratégies pour accroître la participation à l’éducation physique des adolescentes de cette minorité. Le manque de formation des enseignants axée sur une éducation physique adaptée à la culture serait la cause de la perpétuation des normes et idéaux occidentaux comme étant les plus désirables en éducation physique. En se basant sur une théorie de l’éducation physique adaptée à la culture, une revue de littérature approfondie et sur l’expérience d’enseignement de ses auteurs, cette étude décrit les défis touchant la participation à l’éducation physique d’adolescentes sud asiatiques et propose un cadre de référence sous forme  d’un ensemble de strategies pour favoriser l’engagement d’adolescentes des minorités en éducation physique, et particulièrement les sud asiatiques. Les éléments de ce cadre de référence sont les suivants: un environnement d’apprentissage soutenant; une programmation centrée sur l’élève; des modèles alternatifs d’enseignement; des tâches d’apprentissage et une évaluation authentique; des partenariats avec l’école, la famille et la communauté; une pédagogie adaptée à la culture. Cette étude peut appuyer les efforts d’enseignants visant à augmenter la participation d’adolescentes sud asiatiques à l’éducation physique de même que leur plaisir. 

 

Bibliographies de l'auteur-e

Sarah Ruso, Peel Alternative School North, Peel District School Board, Ontario

Sarah Ruso has been teaching Health and Physical Education over the last five years in public, private, and international schools. She just recently graduated from Brock University with her MEd. Sarah's research focuses on engaging minority female adolescents in Physical Education. 

Chunlei Lu, Brock University

Dr. Chunlei Lu is a Professor in the Faculty of Education, Brock University. He teaches health and physical education curriculum and pedagogy. His research focuses on cross-cultural approaches to health and physical education, mindfulness, Easy-Play Model, wholistic health, comprehensive school health, and habit development in physical activity.

Nancy Francis, Brock University

Dr. Nancy Francis is a Kinesiology Professor and Associate Dean of Applied Health Sciences at Brock University. Her scholarship focuses upon meaningful, inclusive pedagogy and curriculum for all students in physical education programs. 

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Publié-e

2018-11-28

Numéro

Rubrique

Feature Articles / Articles de fond