People power: Active role models at the core of active secondary school cultures
Mots-clés :
secondary school, physical activity, beliefs, school culture, teachers, administratorsRésumé
With the increasing costs and time associated with community-based sport, it is essential that schools be active environments for students. At the core of active school cultures are the teachers and administrators who devise and defend the physical activity practices and policies that guide students. In order to explore the gravity of influence school leaders have on a secondary school’s culture of physical activity, eight teachers and four administrators were asked their beliefs regarding this relationship. Participants believed that the challenges of the current, daily timetable, the increasing focus on legal liability and diminishing teacher interest in extracurricular leadership could be overcome by teacher mentors who consistently modeled healthy behaviours to students and staff. However, the lack of active role models and scattered lines of communication between administration, teachers and students restricted the high value of daily physical activity to a select few rather than a cultural expectation.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les conditions suivantes :
Les auteurs conservent leurs droits d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication. L’œuvre est simultanément mise à disposition sous licence Creative Commons Attribution-Partage à l’Identique 2.5 Canada, permettant à d’autres de la partager, à condition de mentionner l’auteur et la publication initiale dans cette revue.
Les auteurs peuvent conclure des accords contractuels distincts et complémentaires pour la diffusion non exclusive de la version publiée de l’œuvre (par exemple, le déposer dans une archive institutionnelle ou le publier dans un ouvrage), en mentionnant sa publication initiale dans cette revue.
Les auteurs sont autorisés et encouragés à diffuser leur œuvre en ligne (par exemple, dans des archives institutionnelles ou sur leur site Web) après publication, en incluant les références bibliographiques qui citent PHENex (voir « L’impact du libre accès »).