Using a Community of Practice Approach to Support Daily Physical Activity Implementation in Elementary Classrooms
Mots-clés :
Daily Physical Activity, Implementation, School-based, Community of Practice, Peer-to-Peer Coaching, Elementary ClassroomsRésumé
Although daily physical activity (DPA) has been shown to be effective, elementary school teachers face barriers in their efforts to implement DPA. The aim of this study was to explore the use of a Communities of Practice approach to enhance regular professional dialogue and planning around DPA and peer-to-peer coaching to increase the implementation of DPA within schools. Ten elementary school teachers, skilled in the implementation of DPA volunteered to take part in the Community of Practice. Data were collected through focus group interviews with the DPA leaders, teacher feedback, and participant observations and tracking. Results indicated that time constraints affected both the DPA leaders’ participation in the Community of Practice and their subsequent peer-to-peer coaching. Results also highlight the necessity for a training and support structure to enhance peer-to-peer sharing, and a system of leadership and accountability for implementation if daily physical activity in schools is to be effective.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les conditions suivantes :
Les auteurs conservent leurs droits d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication. L’œuvre est simultanément mise à disposition sous licence Creative Commons Attribution-Partage à l’Identique 2.5 Canada, permettant à d’autres de la partager, à condition de mentionner l’auteur et la publication initiale dans cette revue.
Les auteurs peuvent conclure des accords contractuels distincts et complémentaires pour la diffusion non exclusive de la version publiée de l’œuvre (par exemple, le déposer dans une archive institutionnelle ou le publier dans un ouvrage), en mentionnant sa publication initiale dans cette revue.
Les auteurs sont autorisés et encouragés à diffuser leur œuvre en ligne (par exemple, dans des archives institutionnelles ou sur leur site Web) après publication, en incluant les références bibliographiques qui citent PHENex (voir « L’impact du libre accès »).