Exploring Family Child Care as a Context for Physical Activity

Authors

  • Viviene A. Temple School of Exercise Science, Physical & Health Education, University of Victoria
  • Patti-Jean Naylor School of Exercise Science, Physical & Health Education, University of Victoria

Abstract

Emerging evidence suggests that young children are very inactive during child care. Our aim was to increase our understanding of the family child care environment as it relates to the promotion of physical activity and motor skill development for young children. A survey of care providers' perceptions of predisposing, enabling, and reinforcing factors for physical activity was completed by 138 respondents; additionally four focus group interviews were conducted. Care providers were positively predisposed toward physical activity, yet they encountered barriers associated with the unique circumstance of family child care, including: the diversity of children in care, licensing safety regulations, rules for play indoors, and the size of indoor spaces for play. Care providers felt that resources providing 'how to' ideas that appreciated the distinctive nature of family child care would be useful.

 

 De nouvelles données portent à croire que les jeunes enfants qui fréquentent les garderies en milieu familial tendent à être très inactifs physiquement. Les auteures ont cherché à comprendre le contexte particulier des services de garde d'enfants en milieu familial dans l'optique de promouvoir l'activité physique et l'acquisition des habiletés motrices chez les jeunes enfants. Un sondage a été mené auprès de 138 gardiennes pour cerner les facteurs de prédisposition, d'encouragement et de renforcement pouvant favoriser l'activité physique. Quatre séances ont aussi été organisées avec des groupes de consultation. Il en ressort que les gardiennes sont favorablement prédisposées envers l'activité physique, mais se heurtent à des obstacles uniques aux garderies en milieu familial, soit la diversité des enfants desservis, les questions de sécurité liées à l'octroi des permis, les règles des jeux intérieurs et la grosseur de l'aire de jeu à l'intérieur. Les gardiennes étaient d'avis qu'il serait utile de produire des ressources pour leur fournir des trucs et des idées qui tiennent compte de la nature particulière des garderies en milieu familial.

Author Biographies

Viviene A. Temple, School of Exercise Science, Physical & Health Education, University of Victoria

Associate Professor, School of Exercise Science, Physical & Health Education, University of Victoria

Patti-Jean Naylor, School of Exercise Science, Physical & Health Education, University of Victoria

Associate Professor, School of Exercise Science, Physical & Health Education, University of Victoria

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Published

2010-07-02

Issue

Section

Feature Articles / Articles de fond