From the editors / des éditeursFour articles are included in the Feature section of this issue of Revue phénEPS-PHEnex Journal.Nous vous proposons également un texte dans notre section Point de vue  sur les dangers du feedback positif à outrance dans l’enseignement de l’éducation physique.Lauren Brooks-Cleator and Audrey Giles, from the University of Ottawa, share their research in “Physical Activity for Older Aboriginal Adults: A Call for Cultural Safety.”  Through their analyses, these authors emphasize the need for communication strategies to ensure that physical activity guidelines are culturally safe for older Aboriginal adults.Mélissa Leduc et Diane Culver, également de l’Université d’Ottawa, nous proposent une recherche intitulée “Retour sur l’apprentissage de formateurs d’entraîneurs”. Cette recherche décrit comment des formateurs d’entraîneurs développent leurs connaissances et habiletés à offrir une formation base sur l’approche pédagogique de problème à résoudre.In the article, “Team Building using a Challenge Ropes Experience in Youth Sport,” Kelsea Stewart, Jeremy Carreau, and Mark Bruner examine the impact of participation in a challenge ropes course on the group cohesion of young female athletes and their coaches.Corliss Bean and his colleagues tapped the perspectives of ten hockey insiders to explore negative parent behaviours in their article, “Negative Parental Behaviour in Canadian Minor Hockey: Insiders’ Perceptions and Recommendations.”  The authors provide insight into a variety of actions designed to reduce these negative behaviours.Enfin dans la section Point de vue, dans un texte “Pour mettre fin au “positivisme” démesuré et déraisonnable dans l’enseignement de l’éducation physique”, j’attire l’attention sur certains impacts potentiellement moins positifs du feedback positif offert, souvent à profusion, par les enseignants d’éducation physique. Bonne lecture. Vos commentaires sont toujours appréciés.Enjoy the season and this number.Your comments are appreciated. Pierre Boudreau and/ et Sandra GibbonsEditorsRevue phénEPS-PHEnex Journal   
Published: 2016-02-03