Possibilities for Physical Education Teacher Education: Service Learning and TGfU
Keywords:
PedagogicalAbstract
This article reports on a mixed-methods study that investigated various outcomes resulting from pre-service physical education (PE) teachers’ implementation of the Teaching Games for Understanding (TGfU) model as part of a compulsory service learning project. The service learning project was meant to provide pre-service PE teachers authentic opportunities to develop knowledge about TGfU, confidence implementing TGfU, and an increased likelihood of incorporating TGfU in their future practice. Results indicate that pre-service PE teachers benefitted from the service learning project, particularly with respect to these three areas. Furthermore, the service learning opportunity also enabled an understanding through experience of TGfU’s merits related to games play enjoyment, games understanding, and skill development. In light of these findings, potential implications of the study are offered and discussed.
Cet article décrit une étude à méthodes mixtes sur l’expérimentation de l’approche « apprendre/comprendre par le jeu » par des étudiants en formation en éducation physique dans le cadre d’activités obligatoires d’apprentissage dans la communauté . Ce projet d’apprentissage visait à donner aux futurs enseignants d’éducation physique une occasion concrète de se familiariser davantage avec l’approche, à leur donner confiance en leur aptitude à implanter une telle approche et à les inciter à intégrer cette approche à leur enseignement une fois leur formation terminée. Les résultats indiquent que les futurs enseignants d’éducation physique ont tiré profit du projet d’apprentissage, surtout dans trois domaines. En effet, ce projet leur a permis de mieux comprendre, par l’expérience, les mérites de l’approche associés au plaisir de jouer, de mieux voir comment on comprend par le jeu et de perfectionner leurs habiletés. Partant de ces résultats, l’auteur fait état et discute des effets possibles de l’étude.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Canada License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after publication, while providing bibliographic details that credit PHENex (See The Effect of Open Access).