A Wisdom Response to Physical and Health Education: Part II – Class Interpretations
Résumé
This article is the second of two parts. Part I articulated how AUTHOR 1 and AUTHOR 2 were addressed to design an undergraduate physical and health education teacher education (PHETE) course that used wisdom traditions, and particularly Blackfoot ways of knowing, to challenge Western norms inherent in teaching physical and health education. This second part is a continuation of our Gadamerian philosophical hermeneutic exploration and details the interpretations of the class following the course offering – described collectively and individually. The authors of this manuscript include the designers of the course as well as the pre-service teachers that participated in the course. The purpose of this article is to offer one example as to how wisdom traditions were meaningfully taken up to challenge Western norms in K-12 physical and health education and to offer instructor and student perspectives to PHETE and other wellness-focused pedagogues.
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les conditions suivantes :
Les auteurs conservent leurs droits d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication. L’œuvre est simultanément mise à disposition sous licence Creative Commons Attribution-Partage à l’Identique 2.5 Canada, permettant à d’autres de la partager, à condition de mentionner l’auteur et la publication initiale dans cette revue.
Les auteurs peuvent conclure des accords contractuels distincts et complémentaires pour la diffusion non exclusive de la version publiée de l’œuvre (par exemple, le déposer dans une archive institutionnelle ou le publier dans un ouvrage), en mentionnant sa publication initiale dans cette revue.
Les auteurs sont autorisés et encouragés à diffuser leur œuvre en ligne (par exemple, dans des archives institutionnelles ou sur leur site Web) après publication, en incluant les références bibliographiques qui citent PHENex (voir « L’impact du libre accès »).