Physical Literacy is...? What Teachers Really Know

Authors

  • Alexandra Lynn Stoddart University of Saskatchewan
  • M. Louise Humbert University of Saskatchewan

Keywords:

Physical Literacy, Specialists, Generalists, Teachers // littératie physique, education physique, enseignants specialistes, enseignants généralistes.

Abstract

Physical education has been identified as an opportune way to develop physical literacy, and Whitehead (2010) notes the crucial role teachers play in developing and fostering physical literacy. Due to the critical role that teachers play in the development of physical literacy it is important that they understand this concept. The purpose of this study was to explore what current teachers of physical education understand about physical literacy. Teachers (N=106) in a Canadian province completed a questionnaire regarding their understanding of physical literacy and its implementation in physical education. Findings indicate a wide range of comprehension and confusion about how physical literacy is incorporated into instruction in the physical education curriculum. Ultimately, further work is required to alleviate confusion surrounding physical literacy so teachers can effectively help children develop physical literacy to be active over the lifespan.

Keywords: physical literacy, physical education, teachers, specialists, generalists

 

L’éducation physique est reconnue comme une discipline appropriée pour déveloper la littératie physique et Whitehead (2010) affirme que les enseignants ont un rôle crucial dans le développement de cette littératie. Étant donné ce rôle crucial des enseignants, il est important qu’ils / ells comprennent ce concept. Le but de cette étude est d’explorer la compréhension de ce concept démontrée par des enseignants d’éducation physique. Des enseignants (n=106) d’une province canadienne ont complété un questionnaire portant sur leur compréhension de la littératie physique et sur sa concrétisation en éducation physique. Les résultats révèlent des compréhensions très diverses et de la confusion sur les façons d’incorporer la littératie physique dans l’enseignement de l’éducation physique. Ultimement, un travail important sera exigé pour dissiper la confusion à propos du concept pour que les enseignants puissent aider les enfants à développer leur littératie physique et ainsi être actifs tout au long de leur vie.

Mots clés: littératie physique; education physique; enseignants specialistes; enseignants généralistes.

Author Biographies

Alexandra Lynn Stoddart, University of Saskatchewan

College of Kinesiology

M. Louise Humbert, University of Saskatchewan

Professor, College of Kinesiology

Downloads

Published

2017-04-20

Issue

Section

Feature Articles / Articles de fond

Most read articles by the same author(s)