Should a Required Level for Coach Competency be Mandated for All School Coaches?
Mots-clés :
coaches, certification, requirementsRésumé
The results of a recent pilot study (Robertson, Gallant & Pace, 2010) of coaching capacity within the community and school system of Nova Scotia suggest that there are few qualifications required to be a school coach. In cooperation with the Nova Scotia School Athletic Federation (NSSAF) and the Nova Scotia Department of Health Promotion and Protection (NSHPP), as part of a larger pilot study on developing coach capacity, one hundred and eighty three schools within Nova Scotia were provided with a survey to identify among other things, minimum coaching requirements. Within each school, the survey was completed by the NSSAF contact. Results of data collected from school officials indicate that there is little consistency in requirements for coaching qualifications across schools. Numerous schools in four regions of Nova Scotia indicated that there are no coaching requirements imposed whatsoever. This lack of universality appears to verify an extra-curricular “hobby” mentality toward coaching that reduces the importance of ensuring proper coaching certification discussed in the recent Canadian Sport Policy (2002 document).
Les résultats d’une récente étude pilote (Robertson, Gallant et Pace, 2010) sur les compétences en entraînement menée auprès de la collectivité scolaire de la Nouvelle-Écosse révèlent que les écoles exigent très peu de compétences de la part des personnes qui entraînent leurs élèves. L’étude présentée ici, menée en collaboration avec la Nova Scotia School Athletic Federation (NSSAF) et le ministère de la promotion et de la protection de la santé de la Nouvelle-Écosse, s’inscrivait dans le cadre d’une étude plus exhaustive portant sur le perfectionnement des habiletés des entraîneurs. Un formulaire était remis à 183 écoles néo-écossaises en leur demandant d’indiquer, entre autres, les compétences de base que devraient avoir les entraîneurs. Dans chaque école, le sondage était administré par un représentant de la NSSAF. Les données recueillies auprès des responsables scolaires indiquent que les compétences exigées des entraîneurs varient beaucoup d’une école à l’autre. Plusieurs écoles de quatre régions de la Nouvelle-Écosse ont dit n’avoir aucune exigence relativement aux compétences des entraîneurs. Ce manque de constance confirme l’impression que l’entraînement est perçu comme un « loisir » parascolaire, ce qui tend à minimiser l’importance d’exiger certaines compétences des entraîneurs, tel que mentionné dans la récente politique sur le sport au Canada (document de 2002).
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Canada License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after publication, while providing bibliographic details that credit PHENex (See The Effect of Open Access).