Le profil d’entraîneurs en sport scolaire et leur philosophie d’entraînement
Keywords:
Psychological, PedagogicalAbstract
Chaque année, un grand nombre de canadiens se portent volontaires pour assumer le rôle d’entraîneur dans le contexte du sport scolaire lequel, dit-on, devrait être une extension de la salle de classe. La présente étude fut conduite dans le but d’établir le profil des entraîneurs d’une école secondaire et d’investiguer leur philosophie et stratégies d’entraînement. En lien avec les études antérieures, les résultats démontrent qu’il y a différents profils d’entraîneurs et que ces derniers ne partagent pas tous les mêmes philosophies et stratégies d’entraînement. Il ressort également qu’un des défis du sport scolaire est le recrutement et la rétention d’entraîneurs et tout particulièrement parmi les membres du personnel enseignant de l’école. Les résultats sont discutés en fonction de la littérature scientifique sur le développement des jeunes et des pistes de recherche sont suggérées.
Every year, many Canadians volunteer their time to assume coaching positions in the context of high school sport, which is framed as an extension of the classroom. The present study was conducted to document the profile of coaches at one high school and to examine their philosophies and coaching strategies. Parallel to prior research, findings demonstrate how there are coaches with different profiles who do not share the same philosophies and coaching strategies. Findings also point out that one of the challenges of high school sport consists of recruiting and retaining coaches, especially teaching staff at the school. These findings are discussed based on the youth development literature and future research is suggested.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Canada License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after publication, while providing bibliographic details that credit PHENex (See The Effect of Open Access).