Pedagogical Self-improvement Methods: Lessons from a Master Coach Extrapolated to Developing Educators
Abstract
In this article we explore how research on a master coach, deliberate practice, and teaching effectiveness intersect in an effort to suggest key strategies for instructional self-improvement for developing physical educators and sport instructors. Wooden’s reputation as a master coach and teacher is legendary, based upon his lengthy tenure and success as the coach of the men’s basketball team at UCLA. During his career his methods attracted the scrutiny of educational researchers who were interested in the lessons that they could derive from his coaching and apply to a classroom setting. Those lessons continue to resonate, particularly considering the recent emphasis on sustained, effortful, ‘deliberate’ practice as a key component of continual improvement in sports and other fields (e.g., Carter & Bloom, 2009; Ericsson, Krampe, & Tesch-Römer 1993). The theory of deliberate practice exemplifies Wooden’s coaching philosophy, which was to seek small, incremental improvements every day, both in his players, and in his own coaching techniques. Borrowing from teaching effectiveness literature (Siedentop & Tannehill, 2000), we suggest ways by which developing instructors might improve, with a primary focus on personal self-improvement activities
Cet article veut établir en quoi les résultats d’une recherche axée sur un entraîneur émérite, sur la pratique délibérée et sur l’efficacité de l’enseignement convergent, menant à la détermination de stratégies clés sur l’auto-amélioration instructive pour mieux former les enseignants d’éducation physique et les instructeurs sportifs. La réputation du légendaire Wooden à titre d’entraîneur de l’équipe de basket-ball masculine de l’Université de la Californie à Los Angeles (UCLA) et d’enseignant émérite découle de ses longues années de service et de ses réussites hors pair. Tout au long de sa carrière, ses méthodes ont suscité un vif intérêt en raison des grandes leçons qu’on pouvait en tirer et ensuite appliquer à divers contextes de classe. Ces leçons sont plus pertinentes que jamais en raison de la nouvelle attention que suscitent les modes de pratique délibérée soutenue axée sur l’effort qui constitue aujourd’hui l’élément clé d’une amélioration permanente dans les domaines du sport et autres (p. ex., Carter et Bloom, 2009; Ericsson, Krampe, et Tesch-Römer 1993). La théorie de la pratique délibérée exemplifie la philosophie d’entraînement de Wooden qui consiste à faire chaque jour de petits progrès évolutifs, qu’il s’agisse du rendement de ses joueurs ou de ses propres techniques d’entraînement. S’inspirant de la documentation sur l’enseignement efficace (Siedentop et Tannehill, 2000), les auteurs proposent des approches utiles pour aider les nouveaux entraîneurs à s’améliorer, misant surtout sur des activités d’amélioration personnelle.
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