The Efficacy of the Personal and Social Responsibility Model in a Physical Education Setting
Keywords:
Pedagogical, Social, PsychologicalAbstract
The personal and social responsibility model encourages students to apply positive social behavior through activities such as group discussion, goal setting and reflection (Hellison, 2003). This research study examined the effects of Hellison's TPSR model on individual and class wide anti and positive social behavior. A multiple baseline, behavior analytic design was used to determine the effects of the intervention on three students who displayed previous high levels of anti social behavior. Results indicate a positive effect on the individual students in the reduction of socially and personally irresponsible behavior. The Child Social Behavior Questionnaire (Warden, Cheyne, Christie, & Reid, 2003) was also administered to determine the effects of the model on the whole class. A statistically significant difference (p < .01) was found between the experimental school and a control school at post-test. This study provides quantitative evidence of the efficacy of Hellison's model on individual and class wide social behaviors.
Le modèle de responsabilité personnelle et sociale encourage les élèves à adopter des comportements sociaux positifs dans le cadre d'activités comme les discussions de groupe, la détermination des buts et la réflexion (Hellison, 2003). Cette étude visait à explorer les effets du modèle Enseigner la responsabilité personnelle et sociale (modèle TPSR) de Hellison sur la positivité ou la négativité des comportements sociaux des élèves, individuellement et en groupe. Les chercheurs ont utilisé un schéma d'analyse comportementale à niveaux de base parallèles pour déterminer les effets de l'intervention sur trois élèves qui présentaient auparavant plusieurs comportements antisociaux. Les résultats ont démontré les effets positifs de l'intervention, chaque élève affichant ensuite moins de comportements personnels et sociaux irresponsables. Le Questionnaire sur le comportement social de l'enfant (Warden, Cheyne, Christie et Reid, 2003) a aussi été administré pour voir les effets du modèle sur la classe entière. Le post-test a révélé un écart statistiquement significatif (p < ,01) entre l'école où avait lieu l'expérience et une école témoin. Cette étude a aussi produit des preuves quantitatives qui confirment l'utilité du modèle de Hellison pour modifier les comportements sociaux des élèves, individuellement et en groupe
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